Téma: Revue Symposion
Nejnovější články na Divinoru z oblasti magie, mystiky, pohanství, šamanismu.
O fenoménu „šťastných húdúistů“, část 2
Autor: | Soror Amöba & Frater Nemesis, 03. 04. 2014 | Komentáře: (22)
O fenoménu „šťastných húdúistů“1 , část 2 (první část článku najdete zde)
Slíbený druhý díl textu O fenoménu „šťastných húdúistů“ jednoduše navazuje přesně v místě, kde ten minulý skončil[1], a jen na okraj dodáváme, že oba texty jsou jednotnou studií a nikoliv seriálem. Naším hlavním zájmem bude nyní podívat se na zoubek konečně již „šťastným húdúistům“, o kterých jsme se několikrát zmiňovali a pokud pociťoval čtenář u minulého textu menší nauzeu, se „šťastnými húduisty“ již vstoupíme do nejnižších sfér esoterního pekla a budeme konfrontováni s nejmladší generací samozvaných odborníků na tuto okultní problematiku, kteří do jisté míry reprezentují i dekadenci současné scény českého magického kotlíku. Dodáváme také, že budou pro úplnost analyzovány i zmínky o Michaelu Bertiauxovi z pera českého historika okultismu Milana Nakonečného a tyto ať čtenář nevnímá rozhodně jako součást „šťastného húdúismu“, ale jen jako reference, které se s ním setkávají časově a jsou na něm jinak nezávislé. Více již v textu.
Klíčová slova: český húdúismus > hoodoo > húdú > húdúismus > kojot > magie > noira > otakar > šťastné hoodoo > šťastné húdú
Houbová cesta
Autor: | Anonymní přispěvatel, 03. 01. 2014 | Bez komentářů
Chci vám vyprávět jeden příběh. Bude to příběh o mé houbové cestě.
Ještě před samotným vyprávěním bych chtěl říci, že ačkoliv v samotném vyprávění možná párkrát zazní, že být na houbách je krásný zážitek, tenhle příběh není o tom, že brát drogy je super. Nejedná se ani o příběh s morálním ponaučením, kde hrdina poruší konvence, vezme si zakázanou látku a nutně končí špatně.
Tenhle příběh by měl být o šamanismu, úctě, respektu a hlubokém vhledu do vlastního nitra. Jedná se o jeden z mých doposud nejhlubších duševních zážitků a přál bych si umět psát mnohem lépe, abych vám z něj mohl předat alespoň určitou část.
Vúdú, Lovecraft a Necronomicon – část III.
Autor: | Vúdú, 19. 11. 2013 | Bez komentářů
Ostatní souvislosti
Některé další analogie můžeme nalézt přímo v Lovecraftových povídkách a různých zmínkách o provádění vúdú rituálů. Například William Seabrook ve své knize Ostrov černých kouzel: vúdú na Haiti v kapitole s názvem „Kozlodívčí nářek“ popisuje rituál nazývaný křest krve, který na Haiti údajně sám podstoupil. Pro zajímavost textu zde cituji klíčové pasáže:
Vúdú, Lovecraft a Necronomicon – část II.
Autor: | Vúdú, 09. 11. 2013 | Komentář: (1)
Konkrétní souvislosti mezi loa a Prastarými
V minulé části se vúdú pokusilo čtenáře alespoň stručně uvést do problematiky souvislostí mezi vúdú a mýtem Cthulhu. Dnes se blíže podíváme na některé konkrétní podobnosti mezi loa a Prastarými.
Vúdú, Lovecraft a Necronomicon – část I.
Autor: | Vúdú, 20. 10. 2013 | Komentáře: (3)
V tomto článku se podíváme na některé z existujících podobností mezi prvky Lovecraftových povídek, mýtem Cthulhu a vúdú. Čtenář by mohl zcela logicky a oprávněně namítat, že podobné prvky lze najít napříč mytologiemi všech kultur, což je samozřejmě pravda. Nicméně některé souvislosti mezi vúdú, Necronomiconem a mýtem Cthulhu se zdají být jaksi významnější a vzájemné vazby mezi lovecraftiánskými monstry a některými z haitských loa jsou těsnější, než je tomu v jiných systémech a mytologiích.
[Redakce informuje: Vúdú bloguje (i) na blogspotu!]
Thelema for dummies
Autor: | Zuzana_aa, 21. 09. 2013 | Bez komentářů
Thelema pro úplné začátečníky.
Řecké slovo Theléma se překládá jako „vůle“ (přesněji: to, co má být dosaženo). Je to relativně nový duchovní směr (od začátku 20. století), který zcela převrací zažité vnímání světa a společnosti. Základní teze tohoto směru zůstávají často nepochopeny a dochází k jejich dezinterpretaci, když se je kdokoli pokouší vysvětlit pomocí pojmů zažitého nazírání.
Učení předkládá názor, že v současnosti nastává ve vývoji člověka zlom, patrný zatím především v psychické rovině. Existence lidstva se přehnoupne do organizovanější formy, v níž nebude nejvyšší duchovní jednotlivinou člověk, ale celek lidstva, tvořící vědomý organismus. Bytí každého jedince bude podřízeno této vyšší jednotce, každý se stává podmnožinou jednoho organismu lidstva. Pokračování článku
další »